In Nederland hebben we nogal last van het 'kop-boven-het-maaiveld-syndroom'. Veel mensen zijn bang dat 'jezelf profileren' gelijk staat aan opscheppen, jezelf beter voelen dan de ander, of jezelf verloochenen.

Zonde!

Ik geloof dat je jezelf kunt profileren door gewoon jezelf te zijn. Met jouw kracht, daar waar jij goed in bent, kun je anderen inspireren, een helpende hand bieden of zelfs hun probleem oplossen. Maar ze moeten je wel weten te vinden! Samen zoeken we naar een manier van profileren die bij jou past en waar jij je prettig bij voelt. Ik ondersteun je bij elke spannende stap. Ik ben immers je begeleider van verandering.


Profilering begint bij jouw persoonlijkheid

Persoonlijk houd ik niet zo van branding, marketing of reclame. Een goede persoonlijke profilering is authentiek, consistent, transparant, onderscheidend en zichtbaar. Je bent dus gewoonweg eerlijk en open. Dat betekent dat jouw profilering moet passen bij jouw persoonlijkheid.

Een voorbeeld: toen ik in 2017 startte met mijn eigen bedrijf had ik geen logo en geen huisstijl. Ik koos er bewust voor om daarmee te wachten. Ik wist namelijk nog niet hoe mijn bedrijf zich zou gaan ontwikkelen. Ik startte als dagvoorzitter en ik wist dat ik meer kon betekenen voor mijn klanten, maar kon daar nog niet precies de vinger achterleggen. Door gewoon te doen, door aan opdrachten te werken en door goed te luisteren naar mijn klanten, werd scherper wat mijn 'personal brand' was. Toen ben ik pas gaan investeren in logo, huisstijl en professionalisering van mijn merk. 

Naar mijn mening wordt er veel teveel waarde gehecht aan de 'buitenkant', het imago. Terwijl 80-90 % van je imago wordt bepaald door je gedrag. Door jou dus! Ik ga je helpen om hierin de juiste keuzes te maken, zodat jouw profilering past bij jouw kracht. Zodat jouw imago past bij jouw identiteit (zie afbeelding hieronder):

 

Programma op maat

Nadat jij je kracht hebt bepaald, bekijken we samen wat jij nodig hebt van mij om je goed te kunnen profileren. Samen bepalen we het programma, waar ik je bij kan helpen, en hoe lang jij wilt dat ik je blijf begeleiden. Zodra jij je strategie hebt bepaald en je 'los' kunt, kan ik je desgewenst doorverwijzen naar goede collega-ondernemers  zoals een vormgever, communicatiebureau, websitebouwer, sprekerscoach of online marketeer. Het is mijn missie om je zo snel mogelijk op weg te helpen en weer los te laten, zodat ik weer andere professionals kan ondersteunen met het vinden van hun kracht. Verwacht dus geen maandenlange coaching. Mijn trajecten zijn kort, maar krachtig.