Of je nu een bedrijf hebt, in een team werkt of onderdeel uitmaakt van een programma: het is belangrijk dat anderen weten waar jouw bedrijf of team voor staat. Als je niet kiest, kunnen mensen niet voor je kiezen. Maar ook intern heeft dit effect: collega’s nemen meer eigen verantwoordelijkheid, omdat ze weten wat er van hen verwacht wordt.

In een workshop van twee tot vier dagdelen bepalen medewerkers in een team, projectgroep of programma met behulp van verschillende werkvormen zélf waar ze voor staan, wie hun belangrijkste doelgroep is, en op welke manier ze zich kunnen onderscheiden van hun partners en concurrenten. Hoeveel tijd het team hiervoor nodig heeft, is afhankelijk van de grootte, samenstelling en 'mate van gedoe' in het team.

Je denkt misschien: in mijn team is zoveel aan de hand, dit gaat echt niet werken. Geloof me, ik heb al zoveel teams geholpen, óók verwaarloosde teams, teams met ruzie en onenigheid, en echt: jouw team kan dit ook.

Je denkt misschien: in mijn team is zoveel aan de hand, dit gaat echt niet werken.Geloof me, ik heb al zoveel teams geholpen, óók verwaarloosde teams, teams met ruzie en onenigheid, en echt: jouw team kan dit ook. Omdat het zoeken naar de kracht van je team enorm veel energie geeft. Het is leuk, het zorgt voor een gezamenlijk doel en altijd blijkt dat je helemaal niet zo anders over dingen denkt.

Met deze workshop leg je de basis voor een eenduidig verhaal richting interne en externe doelgroepen. Een basis waardoor het team weer mee kan bewegen met veranderingen in hun omgeving. Een basis die bovendien gelegd is door alle leden van het team. 

 

Het team bepaalt tijdens de workshop: 

  • wat is onze identiteit? Waar staan wij voor en waar gaan wij voor?
  • wie zijn onze belangrijkste doelgroepen?
  • wie zijn onze partners en wat hebben wij hen te bieden?
  • wie werken ons tegen en wat kunnen we doen om dat te veranderen?
  • wat is onze toegevoegde waarde en hoe gaan we dit wereldkundig maken?


Door het toepassen van verschillende werkvormen is de opbrengst niet alleen waardevol, het team heeft ook gewoon een leuke tijd. Bovendien is er vaak onverwachte bijvangst, omdat dit gesprek zaken boven tafel haalt, die anders onbesproken blijven.

 

Resultaten:

  • medewerkers hebben het gevoel dat alles gezegd kan worden. Ook de dingen die niet zo lekker gaan, zijn onderdeel van de identiteit en moeten onderkend worden;
  • medewerkers hebben het gevoel dat zij zelf aan het roer staan om het resultaat van hun team te verbeteren;
  • zodra dit inzicht er komt, begint de energie weer te stromen;
  • er komt eigenlijk altijd een vervolg, omdat deze workshop naar ‘meer’ smaakt. Van een gedeeld beeld, naar: wat gaan we dan concreet doen en hoe pakken we dat aan;

 

Geschikt voor:

Alle teams, projectgroepen, of groepen met een specifieke opgave op een gezamenlijke opdracht.

 

Op maat

De kracht van je team’ is een mooie basis voor een gedeeld beeld. Maar vaak is er meer nodig. Ik zie in teams regelmatig (elementen van) verwaarlozing, onverwerkt trauma, angstcultuur, onenigheid, bovengemiddeld verzuim of verloop of andere zaken waardoor een team niet tot volledige bloei kan komen. In een voorgesprek met de opdrachtgever stel ik vragen om dit soort elementen boven tafel te krijgen. Indien nodig zoek ik samen met de opdrachtgever welke interventies nodig zijn om het team er weer bovenop te krijgen. .

 

Kosten

Een teamsessie kost 1000 euro (ex. BTW) per dagdeel of 1500 euro (ex. BTW) voor een dag, exclusief reis- en verblijfkosten

 

 


 

 

 

Contact

 

T: +316 330 450 30
E: info@eline-faber.nl

KvK: 60399627
BTW: NL001658270B63

Privacyverklaring
Algemene voorwaarden